چگونه یک اتاق نشیمن دلباز و شاد داشته باشیم؟

مقدمه

اگر می خواهید به فضای پذیرایی و اتاق نشیمن منزل خود جلوه دهید و دکوراسیون زیباتری داشته باشید، نباید از دیوار ها غافل شوید. سطح دیوار ها می تواند تاثیر قابل توجهی بر دکوراسیون منزل بگذارد. اگر دیوار ها را خالی و بی شکل و روح رها کنید، مطمئناً چیزی کم خواهد بود. شما با تزئین سطح دیوار ها و زیباتر کردن آن ها به فضای منزل تان هویت می دهید، پس باید روش های دکور کردن دیوار ها را بدانید.

استفاده از پارچه تاپستری

یکی از ایده های جالب که از گذشته تا کنون برای تزئین دیوار اتاق نشيمن کاربرد داشته، استفاده از پارچه های تاپستری است. نصب این پارچه های تاپستری با تنوع طرح و رنگی که دارند، می توانند با دکوراسیون منازل مختلف ست شوند. این پارچه ها را می توانید به دیواری که پشت مبل های پذیرایی یا نشیمن بزنید و آن را تزئین کنید.

تاثیر پارچه روی دیوار در اتاف نشیمن

گچ بُری دیوار

شاید این روز ها دیگر گچ بری به شکل سابق خود کاربرد نداشته باشد، اما در شکل ها و مدل های جدید تر به عرصه دکوراسیون بازگشته است. گچ بری های مدرن، شکل و شمایل متفاوتی دارند و به جای اجرای تزئینات سبک کلاسیک، فرم های ساده تری در آن ها به کار می رود. این گچ بری ها می توانند به شکل پانل روی سطح دیوار قرار بگیرند و زیبایی منحصر به فردی به فضای منزل بدهند. شما می توانید فرم و نحوه قرارگیری پانل ها نسبت به یکدیگر را خودتان تعریف کنید.

دیوار های اتاق نشیمن را می توانید گچ بری کنید.

تزئین دیوار با تابلو ها

تابلو ها از جمله مواردی هستند که احتمالاً همه شما برای تزئین دیوار اتاق نشیمن به آن ها فکر کرده اید. یک تابلوی بزرگ و زیبا می تواند جلوه‌ی خاصی به دیوار مورد نظرتان بدهد. در بسیاری از موارد، تابلوهای بزرگ تر برای تزئین سطح خالی یک دیوار استفاده می شوند که تاثیر بصری قوی تری ایجاد می کنند. با این حال می توان از چند تابلوی کوچک تر درکنارهم استفاده کرد یا یک تابلوی چند تکه روی دیوار نصب کرد.

برای اطلاعات بیشتر در مورد تزئین و نصب تابلو بر روی دیوار اینجا کلیک کنید.

استفاده از تابلو در اتاق نشیمن

طاقچه در اتاق نشیمن

طاقچه دکوری یکی از ایده های تزئینی فوق العاده برای دیوار پذیرایی و نشیمن است. سطح هر دیواری که به نظر شما خالی و بی روح به نظر  می رسد، ی تواند فضای مناسبی برای نصب یک یا چند طاقچه باشد. این طاقچه ها می توانند در ترکیب با شومینه یا دیگر قسمت ها ایجاد شوند یا به صورت مجزا طراحی شوند. بعد از نصب یا اجرای طاقچه ها می توانید سطح آن ها را با لوازم دکوری و مجسمه های مورد علاقه تان پر کنید.

استفاده از طاقچه در اتاق نشیمن

پر کردن جا های خالی با کتابخانه

کتابخانه ها هم می توانند گزینه های خوبی برای پر کردن فضاری خالی سطح یک دیوار باشند. شما می توایند یک قفسه بزرگ تهیه کدره و در ضلعی از فضا که خالی به نظر می رسد، قرار دهید. این باعث می شود از فضای موجود استفاده کرده و سطح دیوار را نیز از شکل سابق خود در آورید. شما می توانید قفسه های کتاب خانه را به غیر از کتاب با تابلو و مجسمه نیز پر کنید.

استفاده از کتابخانه در اتاق نشیمن

عتیقه در نمای اتاق نشیمن

اگر کلکسیونر هستید و به جمع کردن لوازم خاصی علاقه دارید، می توانید سطح دیوار مورد نظرتان را به همین کار اختصاص دهید. یک کلکسیون زیبا و منحصر به فرد از لوازمی که دوست دارید تشکیل دهید. سطح دیوار را به کمک آن ها تزئین کنید. شما می توانید از شلف ها یا طاقچه ها برای قرار دادن ظروف یا لوازم خود استفاده کنید. این ایده می تواند جلوه بی نظیری به فضای پذیراییتان بدهد.

استفاده از وسایل عتیقه در اتاق نشیمن

استفاده از آینه

بدون شک، یکی از ایده های جذاب و همیشه پر کاربرد در دکوراسیون منازل، استفاده از آیینه بوده است. نصب آینه به غیز از این که فضا را دلباز می کند، می تواند به عنوان یک حرکت موثر در زیبا به نظر رسیدن فضا نیز نقش ایفا کند. شما می توانید یک یا چند آینه را در ترکیب با تابلو ها و لوازم دکوری برای تزئین دیوار پذیرایی یا نشیمن به کار ببرید.

استفاده از آیینه ها در اتاق نشیمن
Share on whatsapp
WhatsApp
Share on email
Email
Share on telegram
Telegram
Share on print
Print