اسکوتی چیست و چه انواعی و کاربردی دارد؟

مقدمه

پارکت لیمنت یکی از عناصر اصلی و مدرنی هست که می تواند به محیط خانه شما روح طبیعت را ببخشد. علاوه بر این نصب بسیار ساده‌ای دارد. بنابراین این محصول مورد پسند اکثر افراد است. در این مقاله سعی می کنیم در مورد اسکوتی و کاربرد آن صحبت کنیم.

قبل از این که بگوییم اسکوتی چیست بهتر است شما را با یک چیز دیگر آشنا کنیم. همه شما ها تا به حال دیده اید که کنج اتاق ها، درز های بیرونی کمد، پایین پله ها و … یک سری محصولاتی به کار رفته‌اند که درز ها و کناره ها را می پوشانند. جنس این محصولات از پروفیل است که تقریباً در تمام پروژه ها از این ابزار به کار می برند.

اسکوتی چیست؟

اسکوتی یک نوع ابزار پارکت هست که نسبت به قرنیز بسیار کوچک تر و ظریف تر است. یکی از ویژگی های به خصوص اسکوتی، داشتن انحنای مخصوص و ظرافت آن است. این انحنا باعث می شود برای به کاربردن آن در کنج ها مناسب باشد. ساختار آن طوری طراحی شده است که نتنها درز ها را می پوشاند بلکه اجازه حرکت به پارکت را میدهد.

اسکوتی در چه جا هایی به کار می رود

  • برای یک سری سلیقه های خاص که به جای قرنیز از آن استفاده می کنند

  • زمانی که پارکت لمینت نصب شد، از آن برای پوشاندن درز انبساطی استفاده می شود

  • زمانی که پوشش کف را عوض کردید، دیگر قصد تعویض قرنیز ها را ندارید

  • در جا هایی که ارتفاع بسیار کمی و نا چیزی به کف دارند که نمی توان از قرنیز استفاده کرد

نقش اسکوتی در دکوراسیون داخلی

در دکوراسیون های داخلی، به خصوص دکوراسون های مدرن و معاصر، در این دکوراسیون ها از اسکوتی استفاده می شود تا قرنیز. دلیل آن این است که به خاطر این که اسکوتی ظاهر بسیار ظریف و باریکی دارد، می تواند یک خط باریک و زیبایی را به عنوان یک قاب دور تا دور دکوراسیون داخلی بیاندازد.

چطور نصب میشه؟

نصب آن درست مثل قرنیز هست.

قبل از آن که نصبش کنید موارد زیر را انجام دهید:

  • اندازه‌گيری مکان نصب

  • اسکوتی را می توانید با چسب یا با منگنه برقی و میخ نصب کنید

  • آن را با اره میتر برش بدهید

  • برای نصب می توانید با میخ یا منگنه از وسط یا مرکز اسکوتی در فاصله های 30 سانتی متری انجام بدهید

انواع اسکوتی

MDF

این دسته از اسکوتی ها برای مقاومت در برابر آب و رطوبت از یک پوشش پی وی سی در ساخت آنها به کاربرده شده است. این محصولات رنگ های بسیار متنوعی دارد که مناسب تمام دکوراسیون ها و همچنین من باب سلیقه همگان باشد

PVC

این نوع اسکوتی تماماً از پی وی سی ساخته شده است که نوعی پلاستیک فشرده هست. این محصول همان طور که از پی وی سی ساخته شده است، مقاوت بالایی را به رطوبت و آب دارد.