تزئین دیوار پشت تلویزیون

مقدمه

یکی از دغدعه های طراحی دکوراسیون به شمار می رود. معمولاً تعریف و تفکیک فضای قرارگیری تلویریون و جذابیت بخشیدن به دیوار پشت آن از نکته هایی است که ذهن افراد را حین طراحی دکور مبارل درگیر می کند. جالب است بدانید که طراحی این بخش از منزل که معمولاً همیشه نیز در معرض دید قرار دارد ، می تواند تاثیر قابل توجهی بر ظاهر دکوراسیون منزل شما بگذارد ، پس اگر می خواهید از همه لحاط به داشت یک دکوراسیون ایده آل فکر کرده باشید ، بهتر است دکوراسیون فصای پشت تلویریون را نیز در نظر بگیرید.

رنگ متفاوت

یکی از ساده ترین راه ها برای جذابیت بخشیدن به دکوراسیون فصای پشت تلویریون و به عبارتی متمایز کردن آن از سطوح مجاور ، استفاده از یک رنگ متفاوت است. رنگی که در طراحی دیوار پشت تلویریون مورد استفاده قرار می گیرد ، بهتر است با رنگ سایر قسمت ها با حداقل قسمت مجاور فضای مورد نظر کنتراست کافی و مناسبی ایجاد کند تا این فضا به خوبی از دیگر قسمت ها مجزا شده و به خوبی شکل بگیرد.

تغییر متریال

یک راهکار دیگر در طراحی دکوراسیون دیوار پشت تلویریون ، استفاده از یک متریال متفاوت است . این شیوه در صورت انتخاب گزینه مناسب و ایجاد یک ترکیب خوب می تواند از روش قبلی تاثیر گذارتر باشد. متریالی که در طراحی دیوار پشت تلویریون استفاده می کنید ، باید با سایر متریال های به کار رفته در فضا که شامل طراحی داخلی آن و لوازم منزل می شود ، هارمونی و هماهنگی داشته باشد.

کاغذ دیواری

یکی دیگر ار راه های تفکیک کردن فضای پشت تلویریون از سایر قسمت ها استفاده از كاغذ دیواری برای پوشاندن قسمت مورد نظر است. این روش مثل تغییر رنگ راحت و به انداره تغییر متریال تاثیر گذار است و می تواند تنوع زیادی را نیز با وجود گزینه های مختلف ارائه دهد. در صورتی که در کل فضای منزل از كاغذ دیواری استفاده شده باشد، بهتر است نوع کاغذ دیواری پشت تلویریون به صورت مجزا ولی متناسب با دیگر قسمت ها انتحاب شود.

اختلاف سطح

روش دیگر در طراحی دکوراسیون دیوار پشت تلویریون استفاده از تکنیک ایجاد اختلاف سطح می باشد. به کمک این روش می توان بدون بهره گرفتن از متریال یا رنگ خاص ، تنها با ایجاد بیرون زدگی یا فرو رفتگی در قسمت مورد نظر ، آن را از سطوح مجاور تفکیک و مجزا کرد. این ایده معمولاً به کمک استفاده از دیوارهای کاذب صورت می گیرد و به همین دلیل بهتر است طراحی آن در مراحل مقدماتی پردازش دکوراسیون صورت گیرد.

شلف دکوری

یک روش جذاب و کاربردی برای تعریف فضای قرار گیری تلویریون و در عین حال شکل دادن به دیوار پشت آن ، استفاده ار شلف های دکوری است. شلف های دکوری مخصوص فضای تلویزیون به گونه ای طراحی می شوند که به شکل یک قاب در اطراف تلویریون قرار گرفته و یا محلی برای قرار دادن آن دارند، شلف های دکوری می توانید در عیں ایجاد زیبایی در فضای مورد نظر ، کاربردی نیز باشد و از این جهت مزیت خاصی نسبت به دیگر روش های گفته شده دارند. 

اجرای نورپردازی

نورپرداری دیوار پشت تلویریون از دیگر روش هایی است که می توان به کمک آن ، ایں قضا را تعریف کرد. نورپرداری می تواند در کنار روش های دیگر به کار برده شود و یا به تنهایی در جهت تعریف و طراحی دکوراسیون این بخش صورت گیرد. یک نورپرداری طراحی شده و زیبا می تواند به خوبی فضای تلویریون را تعریف کرده و به مراتب زیبایی بیشتری نسبت به بسیاری از روش ها داشته باشد که در عین سادگی بسیار شیک و مدرن خواهد بود.

اسلب سنگ

اسلب سنگ یا همان شیت یکپارچه سنگ که می تواند طبیعی یا مصنوعی باشد، یکی ار لوکس ترین گرینه ها برای اجرای دکور پشت تلویزیون است. اسلب ها با تنوع رنگ و امکان اجرای برش و بافت، پس زمینه ساده، شیک و ایده آلى به تلویریون منزل شما خواهید داد.

میز دکوری

میزهای تلویریون از تنوع بی نظیری برخوردارند و حتی قابلیت سفارش بر اساس دکوراسیون نشیمن منزل شما را نیز دارند. اگر از یک میز تلویریون ، انتظاری بیش از عملکرد اصلی آن دارید، می توانید از نمونه هایی که دارای قاب ، شلف و صفحه هستند، استفاده کنید. این امکان نیز وجود دارد که با توجه به ابعاد دیوار پشت تلویریون، فضایی که در اختیار دارید و بر اساس سلیقه شخصی خود، میزتان را سفارش دهید.

کناف

کناف می تواند دیگر گزینه شما برای رسیدن به دکور دلخواه پشت تلویریون باشد. کناف را میتوان با فرم های گوناگون و اندازه های دلخواه روی سطح دیوار اجرا کرد. در دکورهای مینیمال که سادگی از مهم ترین اصول به شمار می رود، کناف به تنهایی در نقش عنصر تعریف کننده فضای قرارگیری تلویزیون به کار می رود.

شلف مخفی

اگر می خواهید فیلم ها، موزیک ها و حتی کتاب های خود را جایی نزدیک به تلویریون نگه دارید و در عین حال اصلا دوست ندارید فضای پشت و کار تلویریون را با قرار دادن آن ها شلوع کنید، یک شلف مخفی به کارتان خواهد آمد. شلف هایی با درب لولایی یا کشویی به شما کمک می کند یک دکور یکدست را تجربه کنید.

دیوارکوب

دیوار کوب یا دیوارپوش نیز می تواند برای تعریف اکسنت وال یا بخشی از آن به کمکتان بیاید. دیوارکوب های چوبی با طیف گسترده طرح و رنگ در کنار اکثر متریال ها زیبا و چشمگیر به نظر می رسند. البته خود دیوارکوب به تنهایی نیز می تواند دکور پشت تلویریون را تعریف کند، اما در صورت تمایل می توانید از آن در کنار اسلب سنگ یا کاغذ دیواری استفاده کنید.

Share on linkedin
LinkedIn
Share on telegram
Telegram
Share on whatsapp
WhatsApp