انتخاب پرده مناسب

مقدمه

یکی از مهم ترین عناصر دکوراسیون داخلی، پرده هست. پرده در ایجاد فضایی دنج و زیبا تاثیر فراوانی دارد. به طور خلاصه پرده یکی از ملزومات دکوراسیون هر منزل یا دفتری هست؛ پس باید در انتخاب آن دقت لازم را نمایید.

انتخاب رنگ پرده

انتخاب رنگ پرده مناسب ابتدا محدودیت هایی دارد. گاهی اوقات قبل از جستجوی رنگ مناسب ، باید نیازهای دیگر را در نظر بگیرید. بستگی به اتاق دارد، انتخاب پرده برای پوشاندن پنجره شیشه‌ای آشپزخانه با انتخاب پرده برای اتاق نشیمن یا اتاق خواب متفاوت است. اتاق های مختلف به پرده های متفاوتی نیاز دارند ، هم از نظر سبک و هم از نظر عملکرد. برای عملکرد ، باید فناوری پرده را در نظر بگیرید. به عنوان مثال ، اگر پرده ها را برای اتاق نشیمن ، برای پوشاندن یک درب شیشه‌ای یا جلوی هر پنجره‌ای که نور مستقیم خورشید را به ارمغان می آورد،  باید از پرده های تاریک استفاده کنید. سپس می توانید جستجوی خود را برای یک رنگ کامل و مناسب آغاز کنید.
 

کتیبه پرده

کتیبه پرده، بخش بالای پرده هست که بخش پلیسه پرده می پوشاند. همچنین به کتیبه پرده، قاب پرده یا تاج پرده هم می گویند.کتیبه هم یکی از نکات جزئی هست که اگر در انتخاب آن توجه کنید تاثیر بسیار خوبی در خوش نما بودن پرده می گذارد.زمانی که رنگ و طرح پرده را با توجه به روانشانسی رنگ منزلتان انتخاب کردین، نوبت به انتخاب یک کتیبه با طرح و رنگ متناسب با آن می باشد. در کل رنگ کتیبه هایی که توسط شرکت آداک پلاست تولید می شود، شامل سفید،قهوه‌ای تیره،قهوه‌ای روشن و کرمی هست. اگر رنگ پرده روشن بود، می تونین تقریباً از تمام رنگ ها استفاده کنید امّا اگر رنگ پرده تاریک بود، فقط از رنگ های تاریک می توانید استفاده کنید؛ چون بر اساس روانشناسی رنگ ها، رنگ های تاریک زیاد نمی توانند با رنگ روشن جزئی ترکیب شوند.

 

پرده برای اتاق نشیمن

اتاق نشیمن اصلی ترین قسمت خانه هست که معماران در طراحی آن توجه ویژه دارند؛ بنابراین انتخاب پرده برای دکوراسیون این بخش خانه قابل اهمیت است. برای انتخاب یک پرده ابتدای کار باید متناسب با سبک دکوراسیون اتاق نشیمن ، پرده را انتخاب کنید.

اگر سبک دکوراسیون شما سلطنتی باشد باید از پرده هایی با طرح های سلطنتی انتخاب کنید.

پرده ها، یکی از اجزاء اصلی دکوراسیون داخلی هستند که در انتخاب آن ها باید دقت کرد.

اگر سبک دکوراسیون شما مدرن باشد باید از پرده های مدرن استفاده کنید که بیشتر پرده های خانه های آپارتمانی از این نوع اند.

پرده ها، یکی از اجزاء اصلی دکوراسیون داخلی هستند که در انتخاب آن ها باید دقت کرد.

اگر سبک دکوراسیون شما کلاسیک باشد باید از پرده هایی با طرح های کلاسیک انتخاب کنید.

پرده ها، یکی از اجزاء اصلی دکوراسیون داخلی هستند که در انتخاب آن ها باید دقت کرد.

پرده در اتاق خواب

برای انتخاب پرده برای اتاق خواب، باید دقت داشته باشید که باید رنگ های ملایم و آرامش بخشی انتخاب کنید تا زمانی که در اتاق می خوابید، فضای اتاق پذیرای نیاز شما باشد. رنگ پرده ها هم می توانید با رنگ روتختی اتاق سِت کنید.

پرده ها، یکی از اجزاء اصلی دکوراسیون داخلی هستند که در انتخاب آن ها باید دقت کرد.

پرده در آشپزخانه

آشپزخانه محیط پر فعال خانه هست که باید محیطی شاد باشد؛ به همین دلیل باید از رنگ های گرم مثل قرمز و نارجی و زرد استفاده شود و از استفاده رنگ های خنثی اجتناب شود. بهتر است از پرده‌ های نازک و توری در آشپزخانه استفاده شود تا نور آفتاب در طول روز به خوبی از آن عبور کند و فضای آشپزخانه را با ترکیب پرتو رنگ های خود پرده، شاد کند. اگر دیوار های آشپزخانه شما به رنگ سفید هست و هیچ طرحی رو آن نیست، می توانید از پرده های سفید طرح دار استفاده کنید.

پرده ها، یکی از اجزاء اصلی دکوراسیون داخلی هستند که در انتخاب آن ها باید دقت کرد.
Share on whatsapp
WhatsApp
Share on telegram
Telegram
Share on print
Print